• genuine
  • shopping
  • category
  • purchase
  • promotions
  • Szkolenie: ZASTOSOWANIE SI WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY DZIECI OD 3 ROKU 呕YCIA Z USZKODZENIAMI OUN

    Organizator: Polskie Stowarzyszenie Terapeut贸w Integracji Sensorycznej

    Planowany termin: 

    Czas trwania :
    sobota g.10-17 i niedz. g. 10-13.30

    Prowadz膮cy: 
    mgr Bo偶enna Odowska-Szlachcic

    Miejsce: ul. Majda艅ska 3 lokal 7B, 04-088 Warszawa

    Zg艂oszenia: formularz rejestracyjny
    Prosimy w zg艂oszeniach podawa膰 numer telefonu kontaktowego.

    Ilo艣膰 miejsc ograniczona, decyduje kolejno艣膰 zg艂osze艅.

    Op艂aty:
    • dla cz艂onk贸w Stowarzyszenia 鈥 180 PLN,
    • dla terapeut贸w SI nie b臋d膮cych cz艂onkami Stowarzyszenia 鈥 280 PLN.

    Forma szkolenia: wyk艂ad/warsztat, film, prezentacja multimedialna

    Liczba uczestnik贸w: 25-30 os贸b

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Znaczenie proces贸w samoregulacji w rozwoju dziecka
    2. Ocena stanu dziecka po urodzeniu wed艂ug wybranych skal rozwojowych
    3. Skala Callier-Azusa do diagnozy funkcji poznawczych i komunikacji
    4. Zale偶no艣膰 mi臋dzy rozwojem ruchowym dziecka a kszta艂towaniem funkcji poznawczych
    5. Testy do funkcjonalnej oceny ma艂ych dzieci z podejrzeniem uszkodze艅 oun
    6. Elementy neurofizjologii uk艂adu nerwowego w aspekcie proces贸w s艂owno-j臋zykowych
    7. Dysfunkcje proces贸w SI u dzieci z uszkodzeniami oun
    8. Przyczyny op贸藕nionego rozwoju psychoruchowego w aspekcie zaburze艅 przetwarzania sensorycznego
    9. Znaczenie koordynacji mi臋dzyp贸艂kulowej w rozwoju i stymulacji mowy

    膯wiczenia.

    1. Dyspraksja rozwojowa i apraksja werbalna
    2. Polisensoryczne wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka
    3. Strategie terapeutyczne i modyfikacja 艣rodowiska pod k膮tem normalizacji oun
    4. Wska藕niki oraz wygaszanie przetrwa艂ych odruch贸w ustno-twarzowych
    5. Dysfunkcje ustno-twarzowe /wska藕niki, terapia/
    6. Demonstracja pomocy i drobnego sprz臋tu wspomagaj膮cego rozw贸j mowy
    7. Film 鈥 terapia SI pod k膮tem stymulacji rozwoju mowy dziecka z uszkodzeniami uk艂adu nerwowego
    8. Analiza przypadku; dyskusja
    9. Zestawy 膰wicze艅. Propozycje domowego programu wspomagania rozwoju mowy
    10. Elementy terapii zapachami w korekcji dysfunkcji ustno-twarzowych oraz oddzia艂ywanie 艣wiat艂em i kolorami

    Bo偶enna Odowska - Szlachcic 鈥 pedagog specjalny, trener/terapeuta funkcji wzrokowych,   logopeda, terapeuta integracji sensorycznej. Przez kilkana艣cie lat, pracuj膮c w poradni psychologiczno-pedagogicznej, specjalizowa艂a si臋 w diagnozie i terapii dzieci z op贸藕nionym rozwojem mowy i sprz臋偶onymi zaburzeniami. Od dziesi臋ciu lat prowadzi Gabinet Terapii Dzieci臋cej IMPULS. Opracowa艂a program Diagnozy i Terapii Funkcji Wzrokowych w trudno艣ciach w czytaniu  IMPULS SYSTEM oraz  program przesiewowych bada艅 ortoptycznych w przedszkolach i szko艂ach. Prowadzi szkolenia doskonal膮ce dla logoped贸w, pedagog贸w specjalnych, terapeut贸w integracji sensorycznej i pedagog贸w terapeut贸w. Autorka wielu publikacji i specjalistycznych pomocy do terapii i rehabilitacji funkcji wzrokowych.

    04.01.2015 21:44:26

     
     

    Wsp贸艂pracuj膮 z nami

    ADESSE - Centrum Logopedyczne
    Empis - sprz臋t terapeutyczny
    Reedukacja - serwis pedagogiczny
    Wcze艣niak
    Fundacja Przyjaciel 
    EgoSelect Akademia Terapeuty
    Ksi臋garnia Akademicka
    Oditis
    Sotis
    Impuls